Steve Jobs

“Iedereen zou moeten leren om een computer te programmeren...

Want het leert u te denken"
 

Onze methode

Doel

Didactische aanpak

Ontwikkelde competenties

Om elk kind in staat te stellen de technologische wereld waarin hij of zij leeft te begrijpen en er een creatieve actor in te worden.

  • Projectmatig leren

  • Experimenteren

  • Teamwork

  • Probleemoplossend leren

Transversale

  • Creativiteit

  • Logica

  • Samenwerking

  • Leren leren

Specifieke 

  • Ruimtelijke oriëntatie

  • Algoritmen

  • Wiskunde

  • Psychomotoriek...

Ons aanbod

We willen de leraren vertrouwen geven om hun leerlingen te leren programmeren en robotica te onderwijzen. Om dit te bereiken hebben we een reeks van cursussen in de vorm van modules en een opleidingstraject voor leerkrachten opgezet, zodat zij zich deze inhoud en de bijbehorende vaardigheden optimaal kunnen toe-eigenen. Deze trainingen worden op verschillende tijdstippen van het jaar bij ons georganiseerd, of direct in een school als er meerdere leerkrachten geïnteresseerd zijn.

Om al eens kennis te maken, is het mogelijk om naschoolse sessies in uw school of een introductiesessie voor meerdere klassen te organiseren. Maar je hebt geen voorwaarden nodig om met onze trainingen te starten, aarzel niet, begin meteen en integreer digitaal leren in je school zodra het volgende schooljaar begint! De uitdaging van de digitale transitie in de school wacht op ons!

Een initiatie door CodeNPlay in uw klas

= 2x50min / klas

 

Inhoud: robotica met Ozobot

Initiaties

Opleiding

Twee dagen opleiding voor leerkrachten in onze lokalen of in uw school

Ondersteuning = 2 keer terwijl u les geeft en 4 telefonische contacten

Naschools

10 in uw school buiten de schooluren - planning keuze

 = 10 X 60 minuten

Inhoud: Ozobot, Ozoblockly, Scratch

Bent u als school geïnteresseerd

om digitale lessen aan te bieden aan de leerlingen?

Dan is aan de slag gaan met CodeNPlay in de school heel eenvoudig.

Alles wat je nodig hebt is: 

  • Toegang tot een computerlokaal (één computer per twee studenten);

  • Een vlotte internetverbinding wanneer alle kinderen tegelijkertijd werken

 

CodeNPlay wil u zo goed mogelijk helpen en biedt ook ondersteuning aan bij het opzetten van de computerapparatuur of leent ook eigen materiaal uit. 

 

Buitenschoolse workshops kunnen 's middags of in de namiddag worden gegeven, maar we proberen ons ook aan te passen aan uw behoeften. 

Onze evenementen

29  Avril 2020

Rencontre CodeNPlay @ Becentral

Une formation gratuite au codage et programmation ce 29 Avril 2020: 👩‍🏫👨‍🏫 On invite des (futurs) enseignants et directeurs.rices du primaire à venir découvrir avec nous les enjeux de l’éducation au numérique en primaire, et comment les aborder de manière concrètes et ludique avec tes futurs élèves!

Nous attendons de nouvelles dates

CodeNPlay et Google propose: Atelier débutant en programmation 💻 

Votre enfant apprendra comment il.elle peut créer des chouettes choses en utilisant le codage au service de son imagination et sa créativité! Nous voulons leur donner l’opportunité d’en apprendre plus sur le fonctionnement des ordinateurs et de la programmation.
>> Nous utiliserons le langage de programmation Scratch <<

27  Avril - 8 Mai 2020

CodeNPlay WEEK

Pour célébrer le troisième anniversaire de CodeNPlay, pendant deux semaines, les écoles peuvent s'inscrire à un cours d'initiation GRATUIT à l'école.

Des animateur.rice.s de CodeNPlay viendront donner un atelier de programmation de petits robots dans une ou plusieurs classes.

Waar kan u terecht?

Contact

 

contact@codenplay.be

Cantersteen 10, 1000 Bruxelles

  • Twitter Social Icon
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
©© Copyright de CodeNPlay