OPleiding en ondersteuning in mijn school

Om het project binnen de school te hard en autonoom te maken, stelt CodeNPlay voor om geïnteresseerde leerkrachten op te leiden in digitaal onderwijs.

 

Naast een introductie in digitaal lesgeven en programmeren geven onze trainers tools en concrete activiteiten aan (toekomstige) leerkrachten die ze vlot in de klas kunnen implementeren.  

 

CodeNPlay stelt ook zijn lesvoorbereidingen online ter beschikking en organiseert regelmatige een follow-up met de leerkracht, zodat hij/zij vol vertrouwen de activiteiten in de eigen les kan organiseren.

Waarover?

  • Een globale visie op digitaal onderwijs en de uitdagingen die dit met zich meebrengt
     

  • Initiatie tot programmeren en leren voor kinderen
     

  • Speelse activiteiten in de klas
     

  • Het verkennen van nuttige bronnen en onze "hands-on" lesvoorbereidingen

Hoe?

Via een opleidingsprogramma op school

TRAINING

Een training (1/2 dag) voor leerkrachten, om hen te wapenen met digitale kennis en hen in staat te stellen om zelf digitaal onderwijs te geven.

We organiseren regelmatig trainingen op ons kantoor: meer info

Als meerdere docenten van dezelfde school geïnteresseerd zijn, kunnen we langskomen op school en een groepsprijs aanbieden.

VERDERE BEGELEIDING

Een complete cursusondersteuning, bestaande uit hands-on activiteitenfiches. We volgen de leerkrachten ook tijdens hun traject, via continue online ondersteuning en een fysieke aanwezigheid tijdens hun eerste sessies!

ONDERSTEUNING

We kunnen de school helpen bij de keuze van het type apparatuur dat moet worden geïnstalleerd en hun educatieve middelen, evenals bij het zoeken naar financiële en logistieke oplossingen voor IT-infrastructuur.

"De CodeNPlay training heeft mij in staat gesteld om te geloven in mijn vaardigheden om te programmeren en om me ondersteund in deze nieuwe uitdaging! " 
Mme. Perle (étudiante Bac 3)

Is uw lerarenteam geïnteresseerd? Klik snel hieronder voor een eerste kennismaking

Ondersteuning van scholen

Ondersteuning voor scholen

We hebben lesvoorbereidingen en activiteitenfiches gemaakt op basis van onze praktijkervaring. CodeNPlay heeft de afgelopen 3 jaar duizenden kinderen opgeleid.

 

Door te spelen ontdekken, experimenteren en verkennen kinderen basisconcepten voor programmeren. Meer in het algemeen beantwoorden ze vragen als:

Hoe werkt een computer?

Hoe denk je als een machine of een robot?

 

We gebruiken tools zoals Ozobot (robotica), scratch en code.org (programmeeromgeving met blokken), evenals unplugged games, die vaak iets sportiever of creatiever zijn.

 

Ons curriculum stellen we voor in de vorm van modules en kan worden aangepast aan de behoeften van de school of klas. We bieden ook een projectwerk waarin leerlingen videogames maken. Om u te helpen, bieden wij ongeveer dertig kant-en-klare sessiebladen aan (1u-1u30)!

Ontdek een voorbeeld van lesvoorbereiding

Of het nu gaat om het ontwikkelen van digitale vaardigheden van kinderen of gewoon om lesmethoden te verbeteren, digitaal onderwijs wordt een cruciaal thema binnen elke school. Er wordt tegenwoordig heel wat aangeboden waardoor er weinig overzicht is, daarom biedt CodeNPlay scholen aan om hen te ondersteunen bij hun digitale transformatie.

 

Dankzij onze expertise kunnen we u advies geven bij de keuze van het type apparatuur en educatieve middelen dat u graag wilt installeren. Door de ontwikkeling van partnerschappen proberen we u ook financieel en logistiek te ondersteunen bij het opzetten van infrastructuur.