top of page
Suiivi site web.png

Hulp bij het opzetten van een digitaal klaslokaalproject

Ondersteuning na de opleiding

Ook al zijn onze cursussen toegankelijk voor beginners, de integratie van innovatieve thema's en methoden in uw klas kan een uitdaging zijn. Om u in staat te stellen het geleerde na de cursus echt in praktijk te brengen, biedt CodeNPlay u na elke cursus nog een aantal andere diensten aan:

 

  • gratis toegang tot onze pedagogische scenario's (ongeveer 20 uur activiteiten per module) en tot onze gemeenschap van docenten

  • de mogelijkheid om materiaal te lenen voor het eerste jaar (beperkt tot de eerste jaren, afhankelijk van de beschikbare voorraden), alvorens het aan te schaffen uit de eigen middelen van de school of subsidies te verkrijgen

  • ondersteuning tijdens het eerste jaar (startsessie, het hele jaar door online ondersteuning en follow-up, feedbacksessie)

course.png

Ontdek een voorbeeld
activiteitenblad :

Online ondersteuning en gemeenschap

"De CodeNPlay training heeft mij in staat gesteld om te geloven in mijn vaardigheden om te programmeren en om me ondersteund in deze nieuwe uitdaging! " 
Mme. Perle (étudiante Bac 3)

U wenst één of meer van onze modules te integreren in een echt schoolproject (>3 geïnteresseerde leerkrachten) ?

 

CodeNPlay stelt voor mee te werken aan de financiering van "Science Vouchers", geleverd door Innoviris voor de uitvoering van wetenschappelijke innovatieprojecten in scholen. Op basis van een typisch CodeNPlay-project zal het doel zijn om digitaal onderwijs in uw school te integreren, door middel van training in een van onze modules en ondersteuning van uw onderwijsteam gedurende een jaar. Met de middelen kan ook worden geïnvesteerd in klein computermateriaal (educatieve robots, laptops ...) dat na afloop van het project eigendom van de school blijft.

 

Voorwaarden:

  • Management en >3 docenten geïnteresseerd en betrokken bij het project

  • School in de regio Brussel (NL of FR)

  • Financiering beperkt tot 3000 euro buiten de ZRU en 5000 euro in de ZRU.

Voorgestelde modules:

  • Inleiding tot computer denken met Ozobot (cyclus 3 en 4)

  • Een videospel maken met Scratch (cyclus 3 en 4)

  • Robotica voor wiskunde (alleen cyclus 4)

logoCECPcarré_edited.jpg

Voor het gemeentelijke netwerk, ontdek onze opleidingen in de ECCP catalogus.

Zij staan op de bladzijden 33 tot en met 38.

logo_IFC.png

Wij bieden opleidingen aan in de IFC catalogus, ontdek ze hier:

parascolaireFormaOzo-10.png

Pensée informatique avec Ozobot

Apprenez à initier vos élèves à la pensée informatique avec Ozobot. Une approche ludique et accessible pour leur permettre de devenir acteurs du numériques !

FormationCNPsite-04.png

Programmation créative avec Scratch et Code.org

Module de formation court et en ligne pour découvrir comment initier les enfants à la programmation créative.

parascolaireformaspike-12.png

Robotique au service des mathématiques ! (LEGO)

Apprendre l'ensemble du programmes de mathématiques du CEB à travers un projet robotique? C'est possible ! Une approche ludique pour remotiver les élèves via la résolution de problèmes.

bottom of page